berichTJE - Reisverslag uit Fissel, Senegal van Willem Gordts - WaarBenJij.nu berichTJE - Reisverslag uit Fissel, Senegal van Willem Gordts - WaarBenJij.nu

berichTJE

Door: Willem

Blijf op de hoogte en volg Willem

30 Oktober 2009 | Senegal, Fissel

Sneller dan verwacht een nieuw berichtje. BerichTJE want zo veel is er nu ook weer niet gebeurd de laatste dagen.

Om te beginnen is er nu permanent internet. Dus dat is wel praktisch.(al is het niet zo snel)Daarnaast begin ik beetje bij beetje ingeburgerd te raken in het leven van Fissel. Het Sérère gaat elke dag wat beter en ook de warmte is zeer draagelijk. Het eten blijft smaken, we zijn gezond en gisteren is de familie weer wat groter geworden dankzij de geboorte van een flinke jongen.

Wat het werk betreft is er minder gebeurd de laatste dagen. Veel vormingen vinden er momenteel niet plaats. De drie animatoren zijn dus enkel bezig met het open houden van het centrum.

Het heeft me wel wat tijd gekost om de situatie een beetje te begrijpen. Vorige week dacht ik nog dat er veel meer animatoren in de dorpen aan het werk waren. Niet dus.

Voor mij betekend dit een verandering van plan. Aangezien ik niet moet wachten op initiatief van de animatoren ga ik de komende weken zelf op onderzoek uit. Een bezoek aan de lokale scholen en aan het gemeentehuis kan niet anders dan leerrijk zijn denk ik.

Ja de honger om iets nuttig te doen is er wel degelijk. Getuige daarvan is de nieuwe facebookpagina die deze week is aangemaakt (CRCFissel). Al is dat hoofdzakelijk tijdsvulling.

Maar ik neem zeker ook de tijd om me te laten overvallen door al de nieuwe ervaringen hoor.

Voila, tot zover dit berichTJE. Nu ga ik eens proberen om foto's op te laden. (Het zijn er nog niet veel)

Ciao

• 03 November 2009 - 09:46

Roselien:

Dag Willem,
    Waar blijven die foto's ;-) Ben zo nieuwsgierig!

Ik wens u nog veel plezier!!!!